غيرت بيجا...
نوشته شده توسط : داش حسین

 

غيرت بيجا
امام علي(ع) فرمودند: دوري كنيد از غيرت بي‌‌جا (سخت‌گيري‌هاي بيجا و متهم‌كردن همسر) زيرا اين كار، زن پاكدامن را به آلودگي گرايش مي‌دهد.
وسائل الشيعه، جلد 4
    
چشم‌پوشي از نامحرمان
در سوره مباركه نور، مطلبي بيان شده كه جوان را از تخيلات منفي بازمي‌دارد، جامعه را به سعادت، رستگاري و شكوفايي راهنمايي مي‌‌كند و امنيتي در جامعه و درون فرد به وجود مي‌‌آورد كه چنين است: «اي محمد (ص) به مردان و زنان مومن بگو كه چشمان خويش را كنترل كنند و اندام خويش را حفظ كنند كه اين عالي‌ترين راه خودسازي است
    
جواني پاك‌سيرت و عاقل مي‌‌گفت: همين يك آيه را مرتب تكرار كردم و به آن عمل نمودم. نتيجه‌اش را يافتم و خداوند بهترين همسر را به من هديه كرد.

همنشيني با پنج نفر، ممنوع
امام سجاد (ع) به فرزندشان فرمودند: با پنج شخص، دوست و همنشين مباش: 1-‌ دروغگو 2-‌ فاسق و گناهكار3- بخيل 4-‌ نادان و كم‌عقل 5-‌ قطع‌كننده رحم، چرا كه دروغگو مثل سرابي است كه دور را نزديك و نزديك را در نظرت دور، جلوه مي‌دهد. گناهكار تو را به لقمه‌ ناني يا كمتر از آن مي‌فروشد. بخيل تو را در سخت‌ترين نيازهايت ياري نمي‌كند.ژ نادان و كم‌عقل مي‌خواهد به تو سود برساند اما بر اثر حماقت به تو زيان مي‌رساند و در قرآن كريم از قطع كننده رحم به عنوان ملعون ياد شده است.

 

 




:: موضوعات مرتبط: معصومین و پیامبران , ,
:: برچسب‌ها: غيرت بيجا , چشم‌پوشي از نامحرمان , همنشيني با پنج نفر , ممنوع , امام علی , امام , چشم , دروغگو , بخیل , نادان , کم عقل , قطع کننده رحم , گناهکار , فاسق , پاک سیرت , حضرت محمد , پیامبر , امام سجاد , خدا ,
:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 / 11 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: